Facebook bureau om effektiv annoncering
Markedsføring på Facebook
Facebook er verdens største sociale platform med over 2,8 milliarder brugere verden over. Denne sociale platform er derfor en af de absolut største og vigtigste online platforme at annoncere på.
Markedsføring på Facebook kan give din virksomhed de bedste vilkår for at nå varme målgrupper og dermed opnå konverteringer. Derfor er det et essentielt markedsføringsværktøj der (næsten) altid skal tænkes ind i en digital strategi, uanset produkt, branche og budskab.
Gennem Facebook annoncering får du muligheden for at møde forbrugerne, hvor de befinder sig. Her er rækkevidden næsten endeløs.
Netop derfor er det vigtigt at mestre kunsten af at begrænse sig. Når rækkevidden og potentialet for eksponeringer er astronomisk, er det afgørende at huske på effektiviteten af din annoncering. Som Facebook bureau kan vi tilbyde et professionelt setup der kan målrette annoncerne på nøjagtige målgrupper. På den måde reducerer du målgruppespild og anvende dine markedsføringskroner bedst muligt. Du får desuden tilknyttet en Facebook ekspert, der kan rådgive og implementere Facebook ads strategien for jer.
Undgå store målgrupper i din Facebook annoncering
Facebook besidder massevis af data, som kan bruges til at tilpasse forskellige målgrupper, og dermed budskaber der kan tilpasses interesser og geografiske placeringer for at engagere din målgruppe(r). Udover at være en sprængfyldt datakilde besidder Facebook en del integrerede værktøjer der kan forløse alt potentialet. Via Facebook Business Manager og Annonceadministrator kan vi administrere konti på tværs af Facebook og Instagram, opsætte kampagner og annonceformater, budgetter, planer og meget mere. Bl.a. kan vi ved at opsætte sporingskoder følge målgruppernes adfærd på tværs af hjemmesider. Gennem denne indsamlede data bliver vi klogere på forbrugerne, og hvordan de intereagerer med din virksomhed både på Facebook/Instagram og på din hjemmeside. Vi bruger løbende dataen til at optimere på alle parametre, i din markedsføring på Facebook, så du får flere kunder i biksen. Denne datadrevne tiltag er afgørende for at få det optimale ud af din annoncering på Facebook og Instagram.
Bemærk at Facebook (nu Meta) ejer en lang række andre sociale platforme, bl.a. Instagram. Gennem Facebook Business Manager og Annonceadministrator kan vi derfor styre synergien mellem flere kanaler og optimere synlighed og kommunikation på platformene.
Annoncering på Instagram
Der er over 1 milliard månedlige aktive brugere på Instagram. 60% af disse er aktive hver eneste dag. Instagram kendetegner sig ved at engagementet fra brugerne er markant højere end på andre platforme. Derfor er platformen oplagt til at kunne motivere, inspirere, engagere og interagere med din virksomheds målgruppe. På Instagram kan der opsættes en integreret shop samtidig med at influencer samarbejder og mere personligt content ofte har bedre forudsætning for succes. Betalt annoncering på Instagram fungerer på mange måder som på Facebook, da begge kanalers annoncering håndteres via Facebook Business Manager. Der er dog stor forskel på hvad der er ‘best practice’ på de to platforme, og hvad der i sidste ende tiltrækker flere kunder.
Optimering af dit marketingbudget med en social media strategi
Annoncering på Facebook og Instagram koster kun det beløb, som du er villig til at betale. Man kan med andre ord kører annoncer fra 7 kr/dagligt per målgruppe og op til tusindvis af kroner. Værktøjerne kan give dig ret nøjagtige estimater på hvilke resultater din virksomhed kan opnå med dine angivne målgrupper samt budgetter. På den måde har vi god føling og kontrol med hvordan dine marketingmål kan opnåes.
Facebook og Instagram har læringsværktøjer der sørger for kontinuerlig optimering af alle dine kampagner på tværs af målgrupper. Giver du værktøjerne frie rammer og allokeres der kun overordnede daglige budgetter for mange annoncer og målgrupper kan Facebook selv styre hvor pengene bliver brugt, og hvor de ikke bliver brugt. Denne tilgang anvendes i stor stil, men i mindre omfang hos os, da disse optimeringer dels kræver store mængder data omkring leads/salg før det er effektivt, men også fordi, at vi I langt de fleste tilfælde outperformer dette med manuelle nichemålgrupper og løbende analyse af indsamlede data.
Derfor er det vigtigt at vi jævnligt rapporterer og følger udviklingen i forskellige parametre når der igangsættes kampagner. Ved f.eks. at analyse rækkevidde, frekvenser, klikpris, interaktionspris, Click-through-rate samt konverteringer kan vi justere og dermed effektivisere kampagner in real time.
Få en fast Facebook ekspert
Vi arbejder dagligt med Facebook, Instagram, Youtube og LinkedIn og har gjort det i årevis, og derfor er hele vores team at betegne som eksperter i social media, Vi opsætter altid snævre målgrupper med separate budgetter og budskaber. På den måde kan vi bedst administrere og effektivisere eksponeringer og konverteringer, samt holde regnskab med løbende performance og justere, når det er nødvendigt i modsætning til målgrupper med flere hundredtusinder personer.
Omend du blot skal have assistance til setup af forskellige kanaler, eller om du har brug for content formidling, en social media strategi, eller noget tredje, så har vi altid et godt bud på. Vores Facebook ekspert vil udforme en strategi i overensstemmelse med jeres overordnet brandingstrategi, og denne bør altid udspringe af en grunding analyse af markedet, produktet, forbrugeren og jeres virksomhed.
Vi har hjulpet mange til succesfuld Facebook annoncering
Har du brug for hjælp til annoncering på Facebook?
Du er velkommen til at kontakte os, såfremt du står og har brug for hjælp til annoncering på Facebook eller har spørgsmål til selve processen. Et professionelt setup eller en social media strategi kan være både mere og mindre omfattende, men uanset hvilket du foretrækker, så har vi erfaringen til at føre det ud i livet.
Kontakt:
Rasmus Berthu Damkjær
Grundlægger og Facebook ekspert
E-mail: rasmus@berthuogco.dk
Tlf. 31 75 72 54