YouTube Annoncering
Vi er dit markedsføringsbureau med personlig og professionel service
Youtube kaldes Googles videosøgemaskine og er verdens næststørste søgemaskine. Youtube består af videoer uploadet af platformens brugere så andre brugere kan se det. Youtube er verdens andenstørste søgemaskine og har over en milliard brugere. Der bliver uploaded 100 timers video, hvert eneste minut, døgnet rundt. Youtube er en meget attraktiv platform for annoncering for mange virksomheder, da filmformatet er effektivt, prisen konkurrencedygtige og segmenteringsmulighederne gode.. Annoncering på Youtube foregår gennem Google Ads hvor man også administrerer almindelige søgeords- og displaykampagner hos Google.
Youtube markedsføring
Annoncering på YouTube
Forskellige former for annoncering på YouTube
Dette er videoannoncer, der vises før den valgte video begynder at afspille. Disse annoncer kan normalt springes over af seeren efter 5 sekunder.
Længere videoannoncer, der ikke giver seeren mulighed for at springe dem over. Disse annoncer kan være længere end de typiske preroll-annoncer og kræver fuld afspilning.
Disse er meget korte videoannoncer, der ikke kan springes over af seeren. De giver et hurtigt budskab på kun seks sekunder og er designet til at fange seernes opmærksomhed hurtigt.
Disse er ikke-videoannoncer, der vises i den nederste del af en kørende video. De består af tekst og kan indeholde links eller andre kald til handling.
Hos Berthu & Co specialiserer vi os i at segmentere målgrupper effektivt og praktiserer udformning af budskaber til mindre, men mange forskellige, delmålgrupper ad gangen. Dette gøres for bedst at allokere din virksomheds annoncekroner ved at tilpasse annonceindhold og splittest delmålgruppernes respons.
Da vi har kontrollen over budgettering, målgrupper og indhold, kan vi samtidig nemt og hurtigt omlægge en mediestrategi, og dermed justere målretningen eller budgivningen, hvis data indikerer at vi kan opnå bedre resultater ved en justering.
Bliv klogere på YouTube annoncering
På YouTube annoncer deles op i in-stream og in-display
In stream annoncer vises ved videoafspilning og fylder hele skærmen. Trods deres påtrængende karakter, kan målrettet annoncering sikre, at kun den relevante målgruppe ser dem, hvilket øger deres relevans.
Det kan f.eks. være en person som har søgt efter rejser og kigger på forskellige hjemmesider, men lige nu sidder og ser videoer fra en e-læringsplatform. Som rejsearrangør kan din kommunikation derfor været relevant for en bruger der er i informationssøgning fasen, og derfor er det sandsynligt at brugeren er opmærksom på annoncen og måske endda bliver inspireret til at undersøge rejsen nærmere.
Segmentering kombineret med en frekvensgrænse øger relevansen og undgår, at brugerne føler sig overvældet. Derfor er korrekt målretning afgørende på YouTube for at undgå, at brugere føler sig spammet eller uinteresserede.
Ved in-stream betales kun, hvis brugeren ser mindst 30 sekunder af annoncen eller interagerer med den. Hvis annoncen er kortere, betales kun, hvis den ses helt til ende eller der interageres.
In-display annoncer er søgeordsbaseret og fungerer derfor meget ligesom Google Ads. Når brugere søger på Youtube efter det de er interesseret i, kan virksomheder byde på disse søgeord. Modsat in-stream har brugeren altså brugt Youtube som en søgemaskine hvor de søger relevante informationer om noget specifikt. Denne type annonce kan give større garanti for konverteringer grundet annoncens relevans for brugeren, samtidig med at der kun betales for antallet af klik på selve annoncen og ikke eksponeringer.
Desuden giver in-display annoncer mulighed for en mere naturlig integration i brugernes oplevelse af platformen, da de vises som en del af søgeresultaterne eller relaterede videoer. Dette skaber en mindre forstyrrende annonceoplevelse og øger sandsynligheden for, at brugerne interagerer med annoncen.
Denne annonceform tillader også virksomheder at målrette deres budskab mod en mere specifik og købeklar målgruppe, hvilket resulterer i en højere ROI (Return on Investment) sammenlignet med mere generelle annonceringsmetoder.
Har du brug for hjælp til Youtube annoncering?
Du er velkommen til at kontakte os om Youtube markedsføring eller en social medie strategi.. Et setup kan være både mere og mindre omfattende, men uanset hvilken du foretrækker, så har vi erfaringen til at føre det ud i livet.
Kontakt:
Rasmus Berthu Damkjær
Grundlægger og Direktør
E-mail: rasmus@berthuogco.dk
Tlf. 31 75 72 54